Dětský den na 1. stupni – v měsíci červnu si připraví žáci 9. ročníku pro prvostupňáčky sérii her a aktivit, kterými jim zpříjemní první červnový den. Projekt se plánuje rozšířit na komplexní pomoc a spoluúčast deváťáků při práci s nejmladšími návštěvníky naší školy.
Dětský den na 2. stupni - svůj svátek mohou děti oslavit sportem. Ve vybraném sportu, zpravidla floorbal nebo volejbal, proběhne na hale Na Střelnici turnaj. Turnaj probíhá v kategoriích dívky a chlapci. Zvláštní cenu - dort - vyhrává třída, která svým povzbuzováním a fanděním je natolik skvělá, že zvítězí v soutěži fanoušků.
Adventní čas – v období Adventu je mnoho příležitostí pro rukodělné dílny, kde se děti mohou mnohému naučit, mnohé ochutnat a v mnohém se naladit na čas vánočních koled a zimních svátků.
Předvelikonoční zážitkové dopoledne – Vždy ve středu před velikonočními prázdninami se zcela změní rytmus naší školy. Přestanou platit rozvrhy a obsazení tříd a žáci si sami zvolí jednu z několika nabízených aktivit, které se chtějí zúčastnit. Skrytou myšlenkou je, aby pedagogové vytvořili dílnu či aktivitu z toho, co mají rádi, a nabídli ji těm, které osloví. Každý rok je jiné téma, a tak si děti mohou volit, jak a s kým stráví předvelikonoční Škaredou středu.
Čítárna – V rámci tohoto projektu získala naše škola místo k setkávání, které je hojně využívané obzvláště o přestávkách. V čítárně je možné zapůjčit si knihy, besedovat s kamarády a potkávat se napříč třídami a ročníky, což má pozitivní efekt v prevenci kriminality sociálně patologických jevů.
Adventní čas – Projekt, který na škole děláme, vykvetl v barevnou sobotní akci. Ta v sobě sdružuje spousty zajímavých dílen a aktivit, jež jsou otevřeny žákům školy, jejich kamarádům i rodičům, ale také zájemcům o poznání ducha školy či bývalým žákům. Součástí projektu je i celoškolní vánoční zpívání, na kterém se podílejí všechny třídy a každoročně má neopakovatelnou atmosféru.
Podpora prevence kriminality – Projekt umožňuje rozšířit spolupráci s PPP Ústí nad Orlicí v tématech, které jsou rozvrženy do celého devítiletého studia.
Školní dvůr - Prostor školního dvora byl vybudován díky spolufinancování společnosti ČEZ. Školní dvůr je místem aktivního trávení velké přestávky. Obsahuje několikero laviček, stolů, velkých květináčů s bylinkovou zahradou a dva stoly na stolní tenis.
Podpora osobnostního rozvoje a individuální práce u žáků 1. stupně dlouhodobě selhávajících ve výuce – jde o projekt podporovaný v roce 2015 Pardubickým krajem. Cílem pravidelných setkávání specializovaného pracovníka s vytipovanými žáky 1. stupně je:
Jazyková dílna a učebna přírodních věd
CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_063/0004054
Cílem projektu je vytvoření odborných učeben na Základní škole Svitavy, T.G. Masaryka 27 zaměřených na rozvoj výuky přírodních věd a cizích jazyků za účelem zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích přírodní vědy a komunikace v cizím jazyce. Součástí projektu je i vybudování školního pracoviště, zajištění bezbariérovosti, zřízení konektivity a úpravy zeleně.
Výsledkem projektu budou nové odborné učebny pro výuku přírodovědných a jazykových předmětů, které nabídnou žákům kvalitní a moderní výuku přizpůsobenou potřebám 21. století. Díky realizaci projektu dojde ke zvýšení kompetencí žáků a zvýšení motivace učitelů, dále ke zvýšení kvality výuky přírodovědných a jazykových předmětů a zvýšení zájmu žáků o tyto obory. Realizací projektu se zkvalitní výuka Přírodovědy, Chemie, Fyziky a jazykových předmětů, kde dochází k půlení hodin (práce pouze s polovinou žáků). Škola bude uzpůsobená pro hendikepované žáky, bude vytvořeno pracoviště pro školního psychologa/speciální pedagoga a zajistí se konektivita školy.
Projekt „Jazyková dílna a učebna přírodních věd“ je navázán na Specifický cíl 2.4 IROP Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení. Cílem SC 2.4 je prostřednictvím kvalitní a dostupné infrastruktury zajistit rovný přístup ke vzdělávání a k získávání klíčových schopností definovaných v Doporučení Evropského parlamentu a Rady ze dne 18. prosince 2006 o klíčových schopnostech pro celoživotní učení (2006/962/ES) a tím zajistit reálnou uplatnitelnost na trhu práce.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií – Evropským fondem pro regionální rozvoj z Integrovaného regionálního operačního programu.
termín dokončení realizace projektu: 31. 8. 2021
V letech 2010 – 2013 plní naše škola projekt z výzvy Evropské peníze do škol, v rámci kterého vybavila budovu technikou (interaktivní tabule) a umožnila učitelům vytváření elektronických materiálů hodné 21. století. Celková výše finanční podpory byla 1 369 000 Kč.
Naše škola zpracovala v rámci šablony III/2 digitální učební materiály pro následující ročníky, předměty a tematické okruhy – viz databáze jednotlivých předmětů.
Soubor |
---|
Anglický jazyk |
Český jazyk |
Dějepis |
Fyzika |
Hudební výchova |
Chemie |
Matematika |
Prvouka |
Přírodopis |
Přírodověda |
Vlastivěda |
Výchova k občanství |
Výchova ke zdraví |
Výtvarná výchova |
Zeměpis |
V případě zájmu o konkrétní DUM se můžete obrátit na jeho autora přes kontaktní e-mail skola(zavináč)zstgm.svitavy.cz
Ve spolupráci s Univerzitou Hradec Králové se podařilo získat podporu ve výši 427 589 Kč v projektu "Vzájemným učením - cool pedagog 21. století."
Finance budou využity na školení zaměstnanců v informačních technologiích s důrazem na nová média a na vznik notebookové učebny. Projekt realizován od října 2014 do září 2015.
Název projektu: Vzájemným učením - cool pedagog 21. století
Zkrácený název: Cool pedagog
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0007
Název příjemce: Univerzita Hradec Králové
Nečerpáme pouze projekty, které nutné pro nás, ale podporujeme i celou společnost účastí na projektech podporující reedukaci a získání praxe. Jako jediná škola v ČR jsme úspěšně realizovali tento projekt, díky kterému dojde k dalšímu materiálnímu zlepšování podmínek ve školní družině.
Tento grant pomohl získat peníze na následující podporovaná témata.
Výše podpory pro Základní školu Svitavy, T. G. Masaryka 27 je 960 000 Kč. Délka trvání projektu červenec – prosinec 2015.
Název projektu: Šablony ZŠ Svitavy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/56.1496
Jde o grant, který podporuje polytechnickou výchovu na naší škole. Finanční dotace ve výši 204 112 Kč je určena k vypracování studie potřeb v oblasti polytechnického vdělávání, k realizaci řemeslných dílen a k technickému doplnění vybavení místnosti, která slouží pro výuku předmětu Člověk a svět práce.
Délka trvání: září - prosinec 2015
Název projektu: Dílny ZŠ TGM Svitavy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/57.1420
INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ V PARDUBICKÉM KRAJI
Cílem projektu je vytvoření a rozvoj podmínek pro inkluzivní přístup ke vzdělávání ve 12ti základních školách hlavního vzdělávácího proudu.
Díky tomuto projektu jsou financovány supervize, kroužky, doučování a hlavně vzdělávání. Díky ní proběhne školení Čtením a psaním ke krtitckému myšlení v rozsahu 64 hodin pro 15 pedagogických pracovníků.
Název projektu: Inkluzivní vzdělávání v Pardubickém kraji
Registrační číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000198
Výše podpory (pro CCV a parnerské školy): 30 722 717,18 Kč
Detail projektu zde.
Inkluze ve Svitavách
s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/
"Inkluze ve Svitavách" je společným projektem všech 6 základních škol ve městě a klade si za cíl koordinovaným postupem vytvořit v každé škole podmínky pro inkluzivní vzdělávání žáků. Projekt rozšiřuje personální složení týmů pedagogů o nové odborné i podpůrné pozice, rozvíjí spolupráci s rodinami znevýhodněných žáků, vytváří platformy pro užší spolupráci škol mezi sebou při společném vzdělávání i metodických schůzkách a v neposlední řadě seznamuje širší veřejnost ve městě s principy inkluze.
Projekt je financován Evropskými strukturálními a investičními fondy v operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání částkou 34 780 522,42 Kč.
reg. číslo projektu je CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0005074
reg. číslo projektu je CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008278
Projekt reaguje na aktuální potřebu participace formálních a neformálních vzdělávacích institucí v podpoře kompetenčního vzdělávání a celoživotního učení. Obsahovým rámcem projektu je rozvoj informační gramotnosti žáků ZŠ, středoškoláků a vzdělavatelů, neboť zvládat mnohostrannou interakci s informacemi je nezbytnou podmínkou života každého jedince ve znalostní společnosti. Institucemi participujícími na edukačních programech informačního vzdělávání jsou školy a veřejné knihovny.
Centrum kolegiální podpory
Projekt vzniklý ze spolupráce s Ligou lidských práv a zapsaným ústavem Charlie Karlín. Jeho cílem je rozvoj sociální gramotnosti formou feuersteinovy metody instrumentálního obohacování. Při škole funguje centrum kolegiální podpory, které pomáhá, vzdělává a inspiruje lektory metody FIE ve Svitavách a v okolí.
http://charliekarlin.cz/projekty/sofie
Podpora digitálních kompetencí
Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012305
Projekt umožňuje rozvoj digitálních kompetencí pedagogů naší školy. Podpora se vztahuje jak na vzdělávání a e-learning, tak na podporu technického vybavení a zázemí naší školy.
registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/
Od 1. 7. 2019 naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci OP VVV prostřednictvím výzvy 02_18_063 Šablony II. Cílem projektu je zlepšení a zvýšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích.
Z finančních prostředků v celkové výši 1.341.340,- Kč hradíme tyto aktivity:
- Využití ICT ve vzdělávání v ZŠ - 64 hodin/64 týdnů
- Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- Projektový den ve škole (ZŠ)
- Školní speciální pedagog - personální podpora ZŠ
- Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv (ZŠ)
- Projektový den v ŠD
- Speciální pedagog - personální podpora ŠD
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD - DVPP v rozsahu 8 hodin - osobnostně sociální rozvoj
Cílem projektu je využít zdroje a vybavení, které obě školy mají a rozšířit možnosti vzdělávacího a výchovného působení na žáky. Žáci MŠ poznávají nové techniky (práce s interaktivní tabulí či výukovými počítačovými programy), využívají prostor (tělocvična, školní družina) a poznávají svět školy (návštěva v 1. třídě a v družině). Žáci ZŠ prezentují výsledky své práce (hudební vystoupení, společné finále recitační soutěže), aktivně podporují vzdělávání (Tvořivá dílna, výukové programy se čtvrťáky) anebo pomáhají (Mikuláš ve školce, Projekt 1 den pomoci).
Oboustranně jde o kroky kupředu, které umožňují Vašim dětem poznávat svět kolem sebe.
Projekt ZŠ TGM a SVČ Tramtáryje Svitavy
Záměrem tohoto projektu je zpřístupnění a využití prostor školy i po vyučování. Škola vytvoří optimální podmínky pro realizaci zájmových útvarů realizovaných SVČ Tramtáryje. SVČ zrealizuje vybrané a dětmi žádané kroužky a bude je po celý rok realizovat.
Žáci získají další možnosti trávení volného času v prostorách, které jsou jim známé a bezpečné. Kroužky budou otevřeny všem žákům svitavských škol.
V pilotním roce půjde o využití tělocvičny (capoeira, street dance, sebeobrana aj.), využití kuchyňky jako přívětivého prostoru pro výtvarné činnosti a využití gymnastického sálu (gymnastika, tanec, karate).
Součástí tohoto projektu je i spolupráce na konkrétních kurzech a výcvicích. Jde o Adaptační kurz pro 6. třídu, který obsahuje větší množství herních aktivit zaměřených na kooperaci a poznávání. dále půjde o Kurz Co dělat při nenadálých situacích určený pro 4. třídu.
2. a 3. ročník – Plavecký kurz
4. ročník – Kurz krizové připravenosti
5. ročník – Exkurze Praha a historie
6. ročník – Adaptační kurz, Den pro zdraví
7. – 9. ročník – Divadelní abonentní cyklus
7. ročník - Lyžařský kurz
8. ročník – Exkurze Praha a kultura
9. ročník – Exkurze Osvětim a projekt po stopách holocaustu